Polska branża beauty kwitnie. Pomimo niesprzyjających okoliczności, stanu epidemii, wprowadzonych nakazów i zakazów produkty firm kosmetycznych, a co najważniejsze również małych polskich manufaktur cieszą się zainteresowaniem. Polski rynek kosmetyczny jest różnorodny pod względem oferowanych produktów, ale również pod względem struktury. Działają na nim duże firmy międzynarodowe i polskie, a także średni, maili i mikroprzedsiębiorcy.
Od stycznia 2019 roku w Polsce obowiązuje ustawa z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych (Dz.U. 2018, poz. 2227). Poza przedmiotową ustawą równie ważną dla branży kosmetycznej regulacją jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych (wersja przekształcona) (Dz. Urz. L 342 z 22.12.2009, z późn.zm.).
Czytaj dalej